Zoufalým amatérismem zavání příprava regulace parkování v Praze 8. Koalice ODS, TOP09 a Suverenity s podporou komunistů se chystá vyhlásit guerillové parkovací zóny, které nemají oporu v zákoně. Zóny mají vzniknout na základě ankety, jejíž výsledky nebyly průkazné. Úřad zahájil vydávání parkovacích karet pro rezidenty a chystá osazení ulic značkami. Cena tohoto systému bude minimálně v řádu statisíců. V minulém týdnu však magistrát ohlásil, že je připraven v průběhu roku experimentálně vyhlásit zóny celopražské.

“Opakovaně jsme radnici v Praze 8 vyzývali, aby místo nefunkčních samostatných zón uspíšila rozhodnutí magistrátu vyhlásit zóny celopražské. Guerillové zóny v Karlíně a Libni vyhlášené správním úřadem nemají oporu v zákoně a nebudou závazné. Půjde o vyhozené peníze a blamáž pro naší radnici. Naproti tomu celopražské zóny budou koncepčním řešením, které bude fungovat,” říká Petr Vilgus, občan z Libně, zastupitel Městské části Praha 8 a stínový radní pro dopravní a technickou infrastrukturu.

“Pokud mají parkovací zóny fungovat, musí se jednat o jednotný systém zřízený a vyhlášený magistrátem. Regulace parkování návštěvníků metropole musí být provázaná s podporou veřejné dopravy, rozvojem sítě železničních zastávek nebo výstavbou parkovišť Park and Ride ve Středočeském kraji. Systém rozhodně nesmí dopadnout na místní živnostníky,” zdůrazňuje karlínský rezident a člen bezpečnostní komise v Praze 8 Tomáš Průša.

“Magistrát by při regulaci parkování měl zapomenout na fakt, že existuje hranice mezi Prahou a Středočeským krajem. Tak jako se systém Pražské integrované dopravy rozvíjí hluboce do sousedního kraje, i automobilová doprava musí být řešena v podobném rozsahu. Parkoviště Park and Ride, přestupní stanice mezi různými druhy dopravy apod. patří k modernímu systému dopravy ve všech moderních evropských metropolích,” konstatuje stínový radní Petr Vilgus.

(Tisková zpráva Strany zelených v Praze 8 ze dne 12. 1. 2014)