18. 4. 2021
Praha 8 se po šesté pokouší zavést zóny placeného stání v Karlíně a při té příležitosti omezit průjezdnost pro kola zrušením některých cykloobousměrek. Stanovení již zmizelo z úřední desky, ale je možné jej stáhnout zde. Vydává prakticky totožné opatření, které mu na základě naší žaloby již pětkrát zrušil soud. K tomu jistě dojde i napošesté a k dosavadnímu půlmilionovému účtu za prohrané soudní spory se příčte pár desítek tisíc. Pokud si myslíte, že není důvod omezovat lidem na kolech, kteří zabírají méně místa a jsou méně hluční, průjezd Karlínem, pošlete do čtvrtka úřadu připomínku podobně jako my. Použít můžete tento vzor, který vyplněný pošlete poštou nebo datovou schránkou (g5ybpd2) na adresu úřadu.
Starosta o nás přitom šíří nperavdivou fámu, že prý chceme zrušit v Karlíně kvůli cykloobousměrkám 160 parkovacích mís. Podrobně to vyvrací Automat, jehož stanovisko sdílíme. Naším hlavním cílem je zachovat obousměrnou průjezdnost pro cyklisty. Domníváme se, že toho lze dosáhnout bez redukce parkovacích míst v příslušných ulicích. V Karlíně je jistě co zejména pro chodce zlepšovat, ale nyní bojujeme za to, co již máme – cyklobousměrky totiž v Karlíně dobře fungují. Za více než půl milionu, který již radnice za spory utratila, by přitom mohla zaplatit účast třem školám na projektu Bezpečné cesty do škol, který chrání naše děti na cestě do školy.
Zdá se přitom, že starosta nebo jeho PR poradci v Karlíně pořádně nikdy ani nebyli. Sdílí fotomontáž z Křižíkovy ulice, která přitom má pro cyklisty obousměrná zůstat. Pokud odněkud podle nás auta mají zmizet, jsou to chodníky, jako napříkald v Pernerově nebo Za Poříčskou branou. To ale nemá nic společného s cyklodopravou, tyto ulice již pro lidi na kole i v autě obousměrné jsou. Takto by Pernerova jistě vypadala lépe, nemyslíte?
Odstranění parkovacích aut z chodníku by usnadnilo chůzi nám všem, co po městě chodíme pěšky. Připomínku proti parkování na chodníku jsme skutečně podali, ale zároveň požadujeme zjednosměrnění Pernerovy ulice tak, aby parkovací stání mohla být přesunuta z chodníku na vozovku, jejich celkový počet se nesnížil a zároveň se Karlínu ulevilo od tranzitní dopravy. Domníváme se také, že by v ulicích mělo být víc stojanů na kola a míst pro zásobování, ať dodávky nestojí na chodníku. Absolutní prioritou totiž musí být to, aby se po městě dobře chodilo pěšky.